vrijdag 27 juni 2014

Daar is tie dan ! Mijn gratis patroon hand met een baby!!!


GRATIS PATROON VAN ZWAANTJE HEERLIEN  © 2014!!! HAND MET EEN BABY!!!ALLEEN VOOR EIGEN GEBRUIK NIET VOOR COMMERCIËLE DOELEINDEN NIET DELEN OOK NIET OP FB GROEPEN OF WELK ONLINE SITE DAN OOK MAAR DOOR VERWIJZEN NAAR MIJN BLOG A.U.B!!!
1 bol bravo garen (of garen naar eigen keuze)
haaknaald 2.00     ( even op het etiket kijken welke haaknaald er voor het garen telt ik neem meestal 1/2 tot 1 nr kleiner)
stopnaald
vulling 
rouge
zwart garen

DE HAND!!!
Werkwijze de pink , vingers en duim worden eerst gehaakt
De pink
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 6 vasten
*1 v-2 v in 1 v * herhaal dit de gehele toer ((9 v)
11 toeren 9 vasten haken
Draad afknippen

De ringvinger
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 7 vasten
*2 v in 1 v - 1 v* herhaal (11 v)
14 toeren 11 vasten haken
Draad afknippen

De middelvinger
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 7 vasten
*2 v in 1 v - 1 v* herhaal (11 v)
16 toeren 11 vasten haken
Draad afknippen

De wijsvinger
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 7 vasten
*2 v in  1 v - 1 v* herhaal (11 v)
12 toeren 11 vasten haken
Draad afknippen

De duim
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 8 v
*2 v in 1 v - 1 v* herh  maar in de 8e v ook 2 v haken (13)
11 toeren 13 vasten haken
Draad afknippen

Maak de hand verder op de volgende manier

Begin  nu met de ringvinger 
*ga verder waar je het draad hebt afgeknipt 
de vaste ernaast 1 v en dan in de volgende 4 v ook 1 vaste*herh bij de middelvinger en de wijsvinger
nu haak je door naar de andere kant en haak je in de overgebleven 6 vasten van de vingers 1 v 
pak nu de pink en haak deze aan de ringvinger nu haak je ook weer door naar de andere kant en haak in de overgebleven vasten  van de pink 1 v (42 v)
plaats nu een klein veiligheidsspeldje dit is het begin van iedere nieuwe toer
ga verder met vasten haken alleen haak de laatste en 1e v van alle vingers en ook de pink in deze toer samen (36 v)
nu 15 toeren van 36 v haken
naai de kleine gaatjes tussen de vingers dicht
vul nu de vingers stevig op zodat je ze kunt buigen en vul ook de handpalm alvast wat op 
hierna steeds wat bijvullen 
* 5e en 6e v sh * de gehele toer (30 v )
*4e en 5e v sh * de gehele toer (24 v)
*3e en 4e v sh * de gehele toer ( 18 v )
* 2e en 3e v  sh * de gehele toer (12 v)
steeds 2 vasten samen haken (6 v )
 draad afknippen zorg dat het helemaal goed is op gevuld (als je  het laatste gedeelte vult met een zakje steentjes of iets anders zwaars hoef je het niet op een schaaltje te leggen dit ben ik dus vergeten om te  doen)  en naai het netjes dicht 
Vul de duim op en naai deze op zijn plaats even goed naar je eigen linkerhand (rechterhand ) kijken dan wijst het zich vanzelf.
Wil je een rechterhand maken dan begin eerst met de wijsvinger -middelvinger -ringvinger - pink enz
gratis patroon van  Zwaantje Heerlien  © 2014!!!
                              DE BABY
 Hoofd
2 lossen
in de 2 e losse vanaf de haaknaald 6 v haken
in iedere v 2 v haken (12)
*1 v - 2 v in 1 v * herh (18)
in de 1e vaste 2 v - 8 v- in de volgende v 2 v -9 v (20)
2 toeren  20 v haken
6 v- 3 x 2 v in 1 v -2 v - 3 x 2 v in 1 v 6 v (26 v )
1 toer van 26 v haken (26 v)
6  -3 x 2 v sh -2 v 3 x 2 v sh 6 v (20)
*4e en 5e v sh * herh (16)
*3e en 4e v sh * herh  (12 )
draad afknippen
Lichaam
8 lossen dichten met hv
8 v haken (8)
2 v -4 x 2 v in 1 v -2 v (12 v)
in iedere 3e v 2 v haken (16 v)
3 toeren 16 v haken (16)
1 toer 2 v sh (8 v)
1 toer 2 v sh  (4)
Arm (2 x)
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 5 v haken (5)
5 toeren van 5 v haken 
draad afknippen nog 1 armpje haken
Been (2 x)
2 lossen
in de 2e losse vanaf de haaknaald 7 v
2 toeren van 7 v haken
2 v - 2 x 2 v sh -1 v (5 v)
3 toeren van 5 v haken 
draad afknippen nog 1 beentje haken
Oortjes 
2 lossen 
in de 2e losse vanaf de haaknaald 2 v haken
vul de onderdelen op en naai het in elkaar ( zie foto als voorbeeld)
om het een duimeffect te geven even een draadje door het armpje en het hoofdje halen de 2 draadjes 
doortrekken naar de achterkant van het hoofd een knoopje er in en de draadjes goed wegwerken
nu met het zwarte garen de oogjes maken en voor de wangetjes wat rouge gebruiken.
voor het neusje 3x heen en weer naaien over 1 vaste kijk even naar de foto op welke plaats deze is
 en voor de wangetjes wat rouge gebruiken.
Leg de baby op de hand nadat je de vingers in een buig stand hebt gebogen zie foto
Ik heb een glazen schaaltje gebruikt om de hand en de baby er op te leggen 
Heel veel haakplezier !!
Zwaantje Heerlien  © 2014!!! Niet verkopen of delen alleen voor eigen gebruik en niet voor commerciële doeleinden!!!


34 opmerkingen:

  1. wauw wat een superleuk patroon,lijkt me een perfect kraamkadootje
    super, bedankt voor het delen

    groetjes fijn weekend mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik zag ze vandeweek al voorbij komen op de facebook groep. Mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het delen van het patroon. Super mooi gemaakt. Ik ga hem opslaan en zeker een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een prachtig ontwerp. Zo mooi als kraamcadeautje, maar het kan ook een bijzonder herinneringsgeschenk zijn na het overlijden van een kindje (wat helaas sommige ouders overkomt). Dank je voor het delen van het patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Zwaantje, wat is het SUPER van jou om dit Prachtige patroon met ons wilt delen, groetjes Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen van het patroon. Super mooi gemaakt. ik ga het proberen te maken
    hugss ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superrr van je, dat wij hem ook mogen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zag het op fb echt super dat je dit zo deelt! Dikke pluim

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder patroon, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor de lieve reacties heel veel succes met het maken ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. helpppppp hahahaha de baby heb ik de vingers heb ik
    maaaar hoe haak ik door naar de andere kant hahaha
    ik versla in de vingers hihihi
    helpppieeee
    hugs ,ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je neemt eerst de ringvinger dan begin je in de vaste naast de vaste waar je de draad hebt afgeknipt dan haak je 5 vasten nu pak je de middelvinger en dan ook weer beginnen in de v naast de v waar je het draad hebt afgeknipt dit doe je ook bij de wijsvinger alleen nu haak je alle 11 vasten zo kom je naar de andere kant van de andere vingers haak je de overgebleven 6 v en dan maak je de pink eraan bij de pink haak je ook alle 9 v even een veiligheidsspeldje plaatsen zo hou je in de gaten waar het begin van de volgende toer is

      Verwijderen
    2. als je duim nog niet hebt gehaakt er zat een foutje in het patroon het moet 11 toeren van 13 vasten i.p.v 11 excuses voor het ongemak

      Verwijderen
  12. Ik vind het echt super ontworpen en uitgevoerd! Die ga ik snel pinnen, want dit is een ontwerp dat vast nog eens van pas komt!
    Dankjewel voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor het compliment
      als je het al uitgeprint hebt er staat 1 foutje in n.l bij de duim dit moet 11 toeren van 13 vasten zijn i.p.v 11 v dit heb ik nu hersteld

      Verwijderen
  13. bedankt hoor ,ik ga het proberen te doen zoals ik je nu snap hahaha
    hugsssssss ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi
    eerst bedankt voor het patroon vraagje zijn de vingers in zijn geheel gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de vingers, pink en duim worden eerst allemaal apart gehaakt daarna pak je de ringvinger en haak je in de vaste naast de laatste vaste waar je de draad hebt afgeknipt zo krijg je de juiste richting dan haak je 5 vasten nu pak je de middelvinger en haak je in de vaste naast de laatste vaste waar je de draad hebt afgeknipt zo krijg je de juiste richting en dan de wijsvinger daar haak je alle 11 vasten van zo kom je aan de andere kant van de vingers nu haak je van de middel en ring 6 vasten nu neem je de ringvinger en haak daar ook de 9 vasten van plaats nu een veiligheidsspeldje zo weet je waar de nieuwe toer begint nu haak je zoals in het patroon staat verder

      Verwijderen
  15. Ik ga hem zeker proberen te maken. Erg mooi. Staat symbool voor de vroeggeboorte van mijn dochter. Ze paste na haar geboorte ook zowat in 1 hand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoeveel weken is ze te vroeg geboren mijn jongste is ook veel te vroeg geboren na 25 1/2 week zwangerschap hij woog bij de geboorte 995 gram en was 37 cm lang de gehaakte hand is net zo groot als mijn eigen hand en daar kon ik toen zijn hele rugje mee bedekken
      ik vind het dus een zeer mooie gedachte dat je de hand en baby als symbool voor de vroeggeboorte van je dochter gebruikt

      Verwijderen
    2. Dat is ook vroeg, gaat nu alles goed. Hier 29/3 wkn 660 gram en ongeveer 28 cm . Na ruim een week was ze 30 cm eerder niet opgemeten. Nu is ze 11 1\2 gaat na de vakantie naar groep 8

      Verwijderen
  16. Ik heb de hand-met-baby voor onze zwangere dochter gemaakt. Vind 'm zelf best goed geslaagd. Zou wel een foto willen plaatsen maat weet niet hoe dit moet op een blog... Foto staat wel op mijn FB

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi coby
      ik heb op facebook jouw naam ingetypt alleen ik kreeg er nog een achternaam bij als ik naar deze facebook ga dan zie ik niet de foto van de hand helaas ik heb ook op facebook een eigen hobby
      pagina de link staat hierboven links als je wilt kan je daar ok lid worden en de foto daar plaatsen of je stuurd het even via een pb naar mijn persoonlijke fb dan plaats ik de foto op de blog groetjes zwaantje

      Verwijderen
  17. Prachtig patroon! ben net klaar met de hand en heb pijpenragers in de vingers gedaan om te buigen! Nu de baby nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig gedaan ,en bedankt voor het patron.

    Groet Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. bedankt voor de patronen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor dit super patroon! Ik heb de hand 1x gemaakt op naald 7 in een neutrale kleur en 1x in regenboogkleuren op naald 3,5. Zo heb ik een 'hand-in-hand' kado gemaakt voor de kinderfysiotherapeute als bedankje voor alle steun.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dankjewel voor dit leuke patroon, ga hem zeker maken. Groetjes Elma

    BeantwoordenVerwijderen