Translate

dinsdag 2 juli 2013

Gratis patroon van mijn knuffel popje!!!

GRATIS PATROON VAN ZWAANTJE HEERLIEN VAN DEN WIJNGAARDEN  © 2012 / 2013 !!! NIET DELEN OOK NIET OP FB GROEPEN OF WELK ONLINE SITE OOK OF VERKOPEN MAAR VERWIJZEN MET LINK NAAR MIJN BLOG A.U.B


1 bol voor de hoofdkleur (roze,geel blauw of een kleur die je leuk vind)
1 bol huidskleur restje wit en zwart haaknaald nr 2 vulling
stopnaald 
(Gratis patroon van mijn ( Zwaantje Heerlien) knuffel popje alleen voor eigen gebruik en niet voor commerciĆ«le doeleinden !!! NIET DELEN EN OF VERKOPEN!!!!!!!© 2012 /2013 )
l = losse (n)
v = vaste (n) hv = halve vaste st = stokje sh = samen haken
*. * wat tussen de sterretjes staat herhalen tot einde van de toer
Hoofdje 2 lossen in de 2e l vanaf de haaknld 6 v (6) * in iedere v 2 vasten* (12) * 1v - 2v in 1v * (18) * 2v - 2v in 1v * (24) * 3v - 2v in 1v * (30) * 4v - 2v in 1v * (36) * 5 v - 2v in 1v * (42) * 6 v - 2v in 1v * (48) * 7v - 2v in 1v * (54) 5 toeren 54 v (54) * 8e en 9e v sh * (48) * 7e en 8e v sh * (42) * 6e en 7e v sh * (36) * 5e en 6e v sh * (30) * 4e en 5e v sh * (24) * 3e en 4e v sh * (18) * 2e en 3e v sh *( 12) hv in de 1e v van de vorige toer draad afknippen
Lichaam Begin met beige voetje ,beentje( 2 x) 2 lossen in de 2e losse vanaf de haaknld 6 v (6) * 2v- in1 v * (12) * 1 v - 2v in 1v * (18) 2 toeren 18 v (18) * 2 v sh * (9) ga nu verder met de hoofdkleur * 2 v in 1 v * (18) * 2 in 1 v * (36) 5 toeren 36 v (36) maak nu het 2e beentje haak 18 v en maak nu het 1e beentje vast aan het 2e beentje bij de v waar je het draad hebt afgehecht haak nu in het rond (72) * 11e en 12e v sh *(66) 1 toer 66 v haken *10e en 11e v sh * (60) 1 toer 60 v haken * 9e en 10e v sh* (54) 1 toer 54 v haken * 8e en 9e v sh * (48) 1 toer 48 v haken *7e en 8e v s h (42) 1 toer 42 v haken * 6e en 7e v sh (36) 1 toer 36 v haken * 5e en 6 e v s h (30) 1 toer 30 v haken * 4e en 5e v sh * (24) 1 toer 24 v haken * 3e en 4e v sh* (18) hv in de 1e v van de vorige toer draad afknippen
Arm (2 x) Begin met beige handje 2 lossen in de 2e losse vanaf de haaknaald 6 v (6) *2 v in 1 v * (12 ) 2 toeren 12 v *2 v sh * (6 ) ga nu verder in de hoofdkleur * 2 v in 1 v ( 12 ) * 1 v - 2 v in 1 v * (18) * 2 v - 2 v in 1 v * (24) 9 toeren 24 v * 3e en 4e v sh* (18) * 2e en 3e v sh *(12) * 1e en 2e v sh * (6) draad afknippen
Mutsje ( wordt heen en weer gehaakt) 23 lossen 1 toer 20 stokjes 49 toeren vasten 1 toer stokjes draad afknippen 60 lossen haken draad afknippen
fop speentje in de hoofdkleur 2 lossen in de 2e losse vanaf de haaknld 6 v (6) *2 v in 1 v * (12) hv in de 1e v van de vorige toer draad afknippen nu met wit 8 lossen haken draad afknippen
Slabbetje
heen en terug haken
2 lossen in de 2e losse vanaf de haaknaald 3 v 1 l keren 8 v haken 1 l keren *2 v in 1 v - 1 v * (12) 1 l keren * 2 v in 1 v -1 v * (16) 1 l keren nu een randje van 3 l en 1 v in iedere v draad afknippen 20 lossen haken nu verder het slabgedeelte mee vast
haken en dan weer 20 lossen haken draad afknippen
Nu zijn alle onderdelen klaar vul het hoofdje,lichaam en de armen. Hecht de draadjes netjes af behalve die van het hoofd (deze gebruik je om het hoofd op het lichaam te naaien) en de lange draad van het mutsje ( deze gebruik je om de zijkant van het mutsje dicht te naaien Zet het popje in elkaar op de armen na deze worden met een draad van de ene kant van het boven lichaam naar de andere kant vast gezet zodat deze beweegbaar blijven. Doe de lossenlijn door de stokjes toer van het mutsje en trek deze lichtjes aan en sla de voorste gedeelte van het mutsje om zo krijg je een mooi afgewerkt randje Neem nu het ronde gedeelte van de fopspeen en plaats deze op de plek waar het mondje hoort neem nu de witte lossen lijn en maak deze dubbel en plaats deze in het midden van het ronde gedeelte Borduur nu met beige een 4 x keer horizontaal voor het neusje en met zwart ook horizontaal 1 x de oogjes op het popje (zie foto). Heel veel plezier met het haken!!! Zwaantje Creatief/Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden (© 2012/2013)



43 opmerkingen:

  1. Wat een dotje ik ben blij met het patroon. Dank je wel voor het delen. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het leuke patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor het patroon, ze zijn zo leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief knuffeltje
    Denk dat ik die binnenkort ga maken!
    Leuke blog heb je trouwens!
    Ga je snel volgen.

    Groetjes Sonja

    Sonneke30@blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dankje wel compliment je maakt leuke dingen echt schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via pinterest kwam ik op jou blog.
    Leuke blog met leuke patroontjes.
    Dit popje wil ik ook eens proberen te haken.
    Als ik hem gemaakt heb plaats ik het op mijn blog
    met een linkje naar jou blog!
    groetjes iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o wat mooi gemaakt zag je staan bij haak me gek dus dacht even gluren op je blok echt super hoor .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je popje vandaag gemaakt, maar heb moeite met het neusje, weet niet goed hoe ik dat moet doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dank jullie wel
    je neemt dezelfde kleur garen waar je het hoofd van hebt gehaakt
    dan ga je op de plaats waar het neusje moet omen 3 x horizontaal over 2 vasten heen en weer naaien ik ga altijd vanachter het hoofd met de naald naar voren naar de plek waar het neusje komt daar eerst de 3x horizontaal naaien en dan weer terug naar de zelfde plek als waar je de naald eerst heb in gestoken een knoopje er in afknippen en de draden weer terug steken in het hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,
    Kun je me uitleggen hoe ik het mutsje precies op het hoofdje maak ?
    Voor de rest is het wel duidelijk en een hardstikke leuke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het mutsje vouw je dubbel je naait 1 kant dicht en trekt de lossen koord door de stokjesrand en trek het koord lichtjes aan nu kun je het op het hoofd doen een knoopje in de lossen koord en klaar is het het mutsje kun je dus gewoon op en af doen

      Verwijderen
  11. Heel leuk! Ga hem ook maken, dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,

    Allereerst bedankt voor het leuke patroon.
    Inmiddels heb ik mijn popje af en wil het jou natuurlijk laten zien en op facebook een vermelding naar jouw blog maken......ik weet alleen niet hoe het moet!! Wil je het me uitleggen? Groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je een foto maakt en deze opslaat in jouw computer dan kun je bij : bericht schrijven de foto plaatsen via het cameraplaatje die er ook bij staat dit staat meestal boven aan de pagina
      ik vind het geweldig leuk dat je de moeite hebt genomen om dit mij te willen delen top

      Verwijderen
  13. Wat een leuke patroontjes, ga er zeker mee aan de slag.
    Maar ik heb een probleem, nl. bij het printen komen de populaire berichten aan de rechterkant met als gevolg door de tekst van beschrijving. Deze is dan niet meer leesbaar. Hoe kan dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geen idee hoe dat kan ik heb dit nog niet eerder gelezen dat dat gebeurd misschien is het een optie het patroon te kopiƫren en deze dan op te slaan en dan uit te printen dan krijg je volgens mij alleen het patroon gedeelte als het niet lukt stuur dan nog even een berichtje dan probeer ik het patroon via een email of pb te sturen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo, ik krijg het niet voor elkaar. Het is met alle patronen hetzelfde.
    Als je op afdrukvoorbeeld klikt kun je het zien wat er gebeurt.
    Heb ik daar alleen moeite mee? Ik ben niet zo'n expert in dit soort dingen.
    Maar als je zelf even kijkt dan zie je het probleem. Als er niets aan te doen is wil je dan het patroon mailen naar h-bouwmeester@home.nl ?
    Ik hoop natuurlijk dat ik dat op kan lossen, want dit is lastig. Ook voor de andere patronen.
    Bij voorbaat hartelijk dank
    Groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Zwaantje, ik vind dit popje geweldig! Ik zou het patroon heel grbg willen gebruiken in de " haak en breigroep voor knuffeldekens" voor zieke kindjes. Is dat mogelijk?
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als er bedoeld wordt om het patroon bij de bestanden van de facebookgroep de haak en breigroep voor knuffeldekens te zetten dan niet zoals er in mijn patroon al vermeld staat zie het volgende
      Bij gebruik van dit patroon graag de vermelding naar mijn blog het patroon niet delen/verkopen.
      De link van het patroon naar mijn blog mag wel zo heb ik het zelf ook op mijn eigen facebookgroep staan
      Zo krijg ik n.l meer bekendheid met mijn blog niets is leuker dan dat er meer mensen het bestaan van mijn blog weten en hoeveel andere patroontjes er nog te vinden zijn en als ze willen volger kunnen worden

      Verwijderen
  17. Bedankt voor het leuke patroontje ben niet goed in haken maar probeer het toch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. succes met haken ervan en als je vragen hebt je weet mij te vinden gr zwaantje

      Verwijderen
    2. Laat even weten gaat goed ben al met het lichaampje bezig voetjes en beentjes al klaar het patroon is duidelijk en volg zich van zelf eerste keer zelfstandig met een patroon gehaakt ben wel trots als de pop klaar is laat ik het even weten super bedankt bedankt

      Verwijderen
    3. fijn om te lezen dat het patroon duidelijk is ik verheug mij op het eindresultaat

      Verwijderen
  18. ik ben niks het popje aan het maken erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Zwaantje, ik heb een vraag, er staat 8e en 9e vsh. Moet ik dan die andere steken overslaan. Want zoals ik het doe en begrijp krijg je dan openingen. Alvast bedankt. Ik doe dit trouwens voor het eerst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. excuses voor de late reactie het wordt als het volgende bedoeld je haakt 7 vasten en haakt dan de 8e en 9e v samen , dan weer 7 vasten haken en dan de 8e en 9e samenhaken dit herhaal je de gehele toer

      Verwijderen
  20. fokeline kloosterboervrijdag, mei 08, 2015

    hallo zwaantje

    ik ben jouw knuffelpopje aan het haken en ik heb een probleempje.om de beentjes aan elkaar te haken moet je 18 vasten haken en dan de beentjes aan 1 vaste aan elkaar maken en dan 72 vasten rondom haken.maar het komt niet rond bij mij.wat doe ik verkeerd zou je mij het even willen uitleggen? ALVAST BEDANKT

    fokeline kloosterboer

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ook ik wil het knuffelpopje graag gaan maken ik begrijp het begin niet helemaal moet je een ketting hekken of rond .voel mij een beetje dom hahha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Could you please tell me what v and fasting mean? Or maybe tell me where I might find an English pattern for this.Thank You for sharing .

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi, ik ben aan het popje bezig, kan de beschrijving van het mutaje alleen niet helemaal volgen! Haak ik de 23 vasten aan elkaar en vervolgens de stokjes? Of moet ik mn werk steeds keren?!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedoel je met niet delen of verkopen, dat je een popje dat gemaakt is met jouw haakpatroon niet verkocht mag worden? Nou ja, zo ver ben ik nog niet, ik ben net voor het eerst sinds de lagere school weer begonnen met haken opnieuw te leren! Pffff, moeilijk hoor!

    Met vriendelijke groet,

    Aafke Klopman uit Leeuwarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Do you have an English translation for the dolls

    BeantwoordenVerwijderen
  26. zwaantje er staat een foutje in bij de armen er staat 82 vasten in 1 vast

    BeantwoordenVerwijderen