Translate

donderdag 25 december 2014

Mijn vijfde babypopje !!

GRATIS PATROON VAN ZWAANTJE HEERLIEN VAN DEN WIJNGAARDEN © 2014!!! 
MIJN 5 DE  BABYPOPJE!!!ALLEEN VOOR EIGEN GEBRUIK NIET VOOR COMMERCIËLE DOELEINDEN NIET DELEN OP FB GROEPEN OF WELK ONLINE SITE OOK MAAR DOOR VERWIJZEN NAAR MIJN BLOG A.U.B!!!
l = losse
hknld = haaknaald 
        hv = halve vaste
v = vaste
* * = herhalen
s h = samenhaken

Nu nog even een duidelijker uitleg wat betreft de duimpjes en teentjes !!!

Het maken van de duimpjes en teentjes *je slaat de draad om de haaknaald en steekt deze in de vaste, maak 1 v *herhaal dit zonder de lussen die op de haaknaald staan af te halen als je de aantal lussen hebt die erbij vermeld staan dan haal je de haaknaald met draad erdoor (je hebt nu een bobbeltje) en haak hier een hv bovenop zo maak je de duim /teen je krijgt zo  5 vasten extra in de toer !!! 



Gratis patroon babypopje (ongeveer 22 cm) van Zwaantje Heerlien
alleen voor eigen gebruik niet voor commerciële doeleinden.Het patroon NIET DELEN OF VERKOPEN!!! maar verwijzen naar mijn blog !!!Zwaantje Creatief / Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden©2014!!!
benodigdheden
1 bol bravo acryl garen huidskleur
klein beetje roze /blauw bravo  of wat je leuk vind voor de fopspeen
wit
een beetje zwart voor de oogjes
haaknaald nr 2
veiligheidsspelden
elektriciteitsdraad
schilderstape
2 kleine corsagespeldjes
vulling
stopnaald

hoofd
2 lossen
haak in de 2e losse vanaf de haaknaald 6 vasten
* 2 v in 1 v * herh (12)
*1 v-2 v in 1 v * herh  ( 18)
* 2 v -2 v in 1 v* herh (24)
* 3 v -2 v in 1 v * herh (30)
* 4 v - 2 v in 1 v * herh (36)
* 5 v - 2 v in 1 v * herh ( 42 )
5 toeren 42 v haken
15 v -5 x 2 v in 1 -  2 v -5 x 2 v in 1 v -15 v (52) plaats na deze toer veiligheidsspelden bij de meerderingen herkenningspunt voor de wangen en de 2 vasten tussen de meerderingen daar wordt het neusje geborduurd nadat je het hebt opgevuld en in elkaar hebt gezet
2 toeren 52 v haken
15 v - 5 x 2 v s h - 2 v - 5 x 2 v s h 15 v (42 )
*5 v - 2 v s h * herh(36)
1 toer 36 v haken
*4 v - 2 v s h *herh ( 30 )
1 toer 30 v haken
*3 v - 2 v sh*herh ( 24)
1 toer 24 v haken
in de 1 e v van de vorige rij een h v haken afhechten

lichaam
18 lossen haken en sluiten met h v
3 toeren 18 v haken
4 v - 10 x 2 v in 1 v 4 v ( 28)
*1 v -2 v in 1 v* (42)
7 toeren van 42 v haken
*2  v - 2 v sh *- eindigen de toer met 2 v (32 )
3 toeren van 32 v haken
*1 v - 2 v s h *- eindig de toer met 2 v (22)
1 toer 22 v haken
nu steeds 2 v .s h tot dat je het dicht hebt

armen
beginnen met het handje
2 lossen
3 v in 2e l vanaf de hknld
1 x 2 v in 1 v-3 v in 1 v - 1 x 2 v in 1 v ( 7)
1 v -2 v in 1 v -3 v - 2 v in 1 v- 1 v (9)
2 v - 2 v in 1 v- 3 v -2 v in 1 v -2 v (11)
4 v - nu in totaal 5 x v in 1 v  maar de lussen eerst op haaknaald laten staan pas als je 5 x  v ( dit zijn 11 lussen op de haaknaald) hebt gemaakt dan de draad er door halen zo krijg je het duimpje hv op het duimpje -5 v ( 11 )
1 toer 11 v haken
3 x *2 v s h - 2 v * eindigen met 2 v ( 8)
*2 v in 1 v* herh (16)
15 toeren van 16 v haken
2 v sh
hv in de 1e v van de vorige toer afhechten

linker voet en been
5 lossen
3 v -in de laatste vaste 3 v - nu naar de andere kant v.d lossen lijn 2 v - 2 v  in de laatste v (10)
3 v -  2 v in 1 v - 1 vaste - 2 v in 1 v  -3 v- 2 v in 1 v  ( 13 )doe hier een speld of markeerder hier begint de nieuwe toer
3 v -maak  nu de teentjes doe  het zelfde als bij de duimpjes -
eerst  2 v ( 5 lussen )- 1 hv op het teentje -
3 ( 7 lussen ) v - 1 hv op het teentje-
3 v  ( 7 lussen )- 1 hv op het teentje - 3 v  (7 lussen)- 1 hv op het teentje-
4 v ( 9 lussen ) - 1 hv op het teentje - 3 v - 2 x 2 v in 1 v ( 20)
1 toer 19 v haken
4 v - 4 x 2 v sh - 8 v (15)
4 v 2 x 2 v sh -8 v (12)
3 toeren 12 v haken
*1 v -2 v in 1 v * (18)
20 toeren 18v haken
*2 v sh*
hv in de 1e v van de vorige toer afhechten

rechter voet en been
5 lossen
3 v -in de laatste vaste 3 v - nu naar de andere kant v.d lossen lijn 2 v - 2 v in de laatste v (10)
3 v -  2 v in 1 v - 1 vaste - 2 v in 1 v - 3 v-2 v in 1 v (13) doe hier een speld of markeerder hier begint de nieuwe toer
3 v - maak nu de teentjes doe  het zelfde als bij de duimpjes -
eerst 4 v ( 9 lussen )- hv op het teentje-
3 v ( 7 lussen )-hv op het teentje -
3 v ( 7 lussen )- hv op het teentje -
3 v ( 7 lussen ) - hv op het teentje -
2 v ( 5 lussen ) - hv op het teentje - 3 v- 2 x 2 v in 1 v ( 20 )
1 toer 19 v haken
4 v - 4 x 2 v sh - 8 v (15)
4 v 2 x 2 v sh -8 v (12)
3 toeren 12 v haken
1 v -2 v in 1 v (18)
20 toeren 18 v haken
*2 v s h*
hv in de 1e v van de vorige toer afhechten                                 Zwaantje Creatief /Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden © 2014 !!!!


oortjes 2 x
5l
1 hv st in de 3 e losse
1 v
1 hv

neem 2 stukjes elektriciteitsdraad van 14 cm voor
de benen en 2 stukjes van ong. 10 1/2 cm
buig aan 1 kant een rondje zie foto voor de benen
buig je het zie foto
bij de armen laat buig  je het rondje niet
doe wat plakband aan de andere kant (zie foto )
nu doe je wat vulling om het rondje en doe het elektriciteitsdraad in de benen/armen zorg dat het draad in het midden blijft vul het nu rondom tot je de goede vorm hebt

naai het popje in elkaar zorg dat de benen en armen zo aan het lichaam worden genaaid (zie foto)

neusje
bij de 2 vasten tussen de meerderingen daar wordt het neusje geborduurd neem draad en ga 4 x dwars over de 2 vasten tussen de meerderingen

oogjes
neem voor de oogjes een draadje zwart katoen
en borduur de oogjes (zie foto)

het naveltje
horizontaal een draadje van 1 v breed op de plek v.d navel het draadje moeten aan de achterkant uitsteken zodat je er een knoopje in kunt maken goed stevig aantrekken zo vorm je de navel                    
werk het verder naar eigen idee af
op de onderste foto zie je hoe buigzaam de benen
en armen zijn

fopspeen
2 l
6 v in de 2 l vanaf de hk nld
2 x 2 v in 1 v -2 v- 2 x 2 v in 1 v- 1 v afhechten
naai dit op de plaats v h mondje
haak 6 lossen en bevestig dit in het midden

patroon luiertje
21 lossen
20 v haken -3 toeren-afhechten sla 5 vasten over en haak dan 10 vasten
nu bij de volgende 3 toeren de 1e en laatste 2 samen haken net zo tot je 4 vasten over hebt nu 5 toeren 4 vasten haken nu bij de volgende 3 toeren de in 1e v en laatste v meerderen tot 10 vasten draad afhechten 5 lossen haken nu het gehaakte gedeelte ( met de 10 vasten )er aan vast haken haak aan het eind 6 lossen keren en nog 3 toeren vasten haken draad afhechten doe de luier om en maak de luier met 2 kleine speldjes vast of naai het met een klein steekje vast als de pop wordt gebruikt door kleine kinderen aan de zijkanten en klaar is het babypopje
Heel veel haakplezier !!Zwaantje Creatief /Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden© 2014 !!

                                        🤗❤💙💚💛🤗

25 opmerkingen:

  1. bedankt voor het mooie patroon van het mooie popje groetjes pam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij toeval op je blog gekomen en wat een leuke! Ga je volgen. Als je zin hebt, "piep" dan ook gerust bij mij.
    Fijne dagen.
    Haakgroet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk gemaakt zeg complimentjes ervoor,heb hem meteen opgeslagen om hem later te maken super schattig gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gemaakt. Dank je dat je het met ons wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel dat je dit geweldig patroontje met ons deelt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. siento no poder escribirte en tu idioma pero solo quiero decirte que es ¡PRECIOOOOOSO! muchas gracias por compartirlo con tantas personas. Saludos desde España

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben het babytje aan het haken ,maar helaas kom ik niet uit de tenen
    het is mij te ingewikkeld
    ik ben een ervaren haakster.
    het staat allemaal zo dubbel
    neem mij niet kwalijk dat ik dat zo uitdruk
    heb het nu al een paar keer geprobeerd ,maar het lukt niet

    alie uit winschoten
    ik vind het zo leuk ,maar helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb het nog eens weer geprobeerd en ik wil je vertellen dat het nu ineens wel gelukt is
    nu ineens wel jee
    ja ik las het verkeerd en dan gaat het mis
    sorry
    alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat fijn dat het nu wel gelukt is heb je het babypopje ook al in elkaar ?
      zou ik dan een foto ervan mogen hebben via pb op mijn facebook en als het van jou mag op mijn blog bij de galerie plaatsen?

      Verwijderen
  10. Wat een leuk babypopje,zou ik deze op mijn fb mogen plaatsen met een verwijzing naar deze site?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor het compliment ik snap de vraag niet helemaal wil je het patroon op jouw fb plaatsen ?
      Dat heb ik liever niet maar de link mag wel.

      Verwijderen
  11. MUCHAS GRACIAS !!!!
    ERES MUY GENEROSA EN COMPARTIR TUS PATRONES!!
    SALUDOS

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hola me gusta muchisimo tus muñecos pero no los entiendo por la traduccion soy española me gustaria hacerlos todos 'como lo podria hacer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lo siento por la respuesta muy tarde lo veo ahora.
      ¿Gracias por el cumplido lamentablemente tengo que ningún español pero si no me equivoco traducido el translateknop no es bueno?
      ¿Entiende usted inglés?

      Verwijderen
  13. Wat lief van jou dat je deze mooie ,en leuke patronen
    met ons wilt delen.
    Ik ben jou baby pop aan het haken .
    Groetjes van anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such a beautiful doll. Is there an English pattern to follow as I do not understand this one ? Anyone speak English who could help me? I would very much like to make this doll.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoiiiii .. Ik ben je geweldig popje aan het haken.. Maar ik begrijp niet goed hoe je het neusje en wangetjes moet maken.. Hebt u een tip?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste,

    Ik heb een vraagje voor jullie zou er iemand een popje willen haken voor mij,
    Van 40cm en gewicht 1kg295gr lichtbruin huidje en blauw broekje?
    Dit is ons sterrenkindje zijn gewicht en lengte. Het zou voor mij en mn vrouw enorm veel betekenen. Ik wil u natuurlijk vergoeden hiervoor

    BeantwoordenVerwijderen