Translate

woensdag 6 mei 2015

Eendje , pap flesjes,babypop enz.even de laatste creaties wat ik gemaakt heb !!



                                                    eendje 06-05-2015
                                                    pap flesjes 07 -04 -2015

                                                            babypop 19 -02 -2015






                                                             26 -04 -2015


 07 -04 -2015

gehaakte kinderwagentje ik heb het als volgt gehaakt bij elke toer keren 7 lossen sluiten met een halve vaste 3 l -14 stokjes keren 3 l -10 x 2 stokjes in 1 stokje -*1 lossen -1 stokje *5 x keren 3 l - *2 lossen - 1 stokje * 5 x eindig met 2 lossen * 2 stokjes in 1 stokje * dit herhalen tot het eind keren 3 v-1 stokje in hetzelfde stokje - 6 stokjes -2 stokjes in 1 stokje-4 stokjes -2 stokjes in 1 stokje - 2 stokjes in 1 stokje- 7 stokjes -2 stokjes in 1 stokje -5 stokjes -2 stokjes in 1 stokje - * 3 lossen -1 stokje * herhalen tot het einde eindig de toer met 1 stokje keren 3 lossen- *4 lossen- stokje * 4x herhalen - 2 stokjes in 1 stokje nu verder stokjes haken in de laatste stokje 2 stokjes haken nu 7 lossen haken keren in de lossen halve vasten haken dit is de duw stang haak met halve vasten rondom de kinderwagen draad afknippen en afhechten
de wielen 
7 lossen - hv in de 1e losse 3 lossen -14 stokjes 3 lossen- *2 lossen - 1 stokje* 13 x eindig met 2 lossen rondom met halve vasten afwerken knip de draad af en maak nog 1 wieltje
hecht de draden af en naai de 2 wieltjes op de plaats zie foto maak een leuke strik in de kleur die je wilt en werk het naar eigen idee af.

07- 04 - 2015

Dit is mijn baby applicatie ik heb het op deze manier gehaakt
restje katoen huidskleur en bijkleur
haaknaald nr 2
2 kleine zwarte kraaltjes
Lichaam
magic ring met daarin 9 x 3 dubbele stokjes in de bijkleur en 9 x 3 dubbele stokjes in huidskleur in
Hoofdje
magic ring met daarin 18 dubbele stokjes in huidskleur
Armen
6 lossen keren
5 vasten haken
Oren
zijn 3 lossen in de 6e dubbele stokje van het hoofd dan naar de andere kant ook op de 6e dubbele stokje zo heb je aan weerszijden 4 dubbele stokjes en 1 dubbele stokje boven waar je een dubbel draadje als kuifje doet
Speentje
2 losse
6 vasten
1/2 vaste in de 1e v van de vorige toer naai dit vast op het hoofdje en doe een stukje draad als ringetje van de speen zie foto
naai er 2 kraaltjes op als oogjes
                                                 07 - 04 - 2015 heb ik de blauwe gemaakt en op
                                                 21 - 07 - 2015 de roze
                                                       


9 opmerkingen:

  1. Wat heb je mooie dingen gemaakt. het eendje is grappig. De baby is net echt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Zwaantje, ik heb zelf ook zo een pop gehaakt maar nu ben ik het patroon kwijt, zou jij mij kunnen helpen aan het patroon of hoe ik eraan kan komen?
    Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo rita
      het patroon heb ik hier https://www.facebook.com/groups/vertalingen/ vandaan

      Verwijderen
  3. Wat een leuke foto's zeg. Ik ga zeker eens even een kijkje nemen op facebook en dan laat ik het jullie weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Herrlien ik heb eens een vraag waar zou ik het patroon van het papflesje vinden mijn zoon word papa en vroeg me of ik papflesjes kon haken voor suikerboontjes en die van jou vonden we mooi
    mvg christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste zwaantje. Ik geniet van al het moois op je blog. Ik ben ziek en heb na 30 jaar het haken maar weer opgepakt. Nu ben ik op slag verliefd op de baby maar kan het patroon niet vinden. Heb jij dat misschien voor mij. Zou er heel blij mee zijn . Groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Heerlien,
    Heb je misschien ook een (koop)patroontje van dat babypopje waar je een foto gezet hebt op 19-02-2015? Ik vind het een heel leuke baby en zou hem (haar) graag willen maken.
    Groetjes, Yvonne Q.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor de late reactie het patroon had ik van een fb groep ik weet niet of deze nog bestaat zie eerdere link bij de reacties
      De speen, kuif,ogen en luier en babyvoeding heb ik zelf bedacht

      Verwijderen
  7. Wow, gaat het deze week ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen